جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 03 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۷۱۳
تاریخ انتشار : ۴۰ : ۰۹ - ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱

احسان انصاری : تیم استقلال موفق شده در لیگ امسال علی رغم فراز و فرودهایی که در ابتدای فصل داشت، در نهایت با شش امتیاز اختلاف در صدر لیگ برتر فوتبال قرار داشته باشد.این در حالی است که در پنج دوره گذشته لیگ برتر تیم پرسپولیس به قهرمانی رسیده بود.به نظر می رسد فاکتور مهمی در موفقیت استقلال نقش داشته است. به همین دلیل و برای تحلیل و بررسی مهم ترین عوامل موثر در موفقیت استقلال در لیگ برتر،«دیباچه» با محسن بیاتی نیا، مهاجم سابق استقلال و تیم ملی گفت وگو کرده که ماحصل این گفت وگو را در ادامه می خوانید.

محسن بیاتی نیا: برای اینکه یک تیم مانند استقلال و یا هر تیمی در صدر جدول قرار بگیرد باید چند فاکتور را رعایت کند.اینکه یک تیم در ابتدای فصل توسط یک مربی بسته شده باشد و بازیکنان مورد نظر اوجذب شده باشد، نقش موثری در موفقیت یک تیم دارد. در چنین شرایطی است که تیم می تواند در مسیر موفقیت قرار بگیرد.نکته دیگری که در این زمینه نقش دارد، داشتن آرامش روی نیمکت و در بین بازیکنان است. هر چه آرامش روی نیمکت و در بین بازیکنان بیشتر باشد به همان میزان احتمال موفقیت تیم بیشتر می شود. تیم هایی که حاشیه هایی بیشتری دارند و این حاشیه را به بازیکنان در زمین بازی منتقل می کنند با چالش های بیشتری در طول فصل مواجه هستند.با این وجود مهم ترین دلیلی که می توان در موفقیت یک تیم نقش داشته باشد این است که یک مربی تیم را خودش در ابتدای فصل ببنند. این مسأله روی عملکرد تیم در طول فصل نقش مستقیم دارد.

استقلال به خوبی توانست بر فراز و فرود‌ها غالب شود /  قهرمان نشدن پرسپولیس به منزله ناکامی نیست

ملی پوش سابق کشورمان ادامه داد: ثبات مدیریتی و حمایت مدیریت باشگاه از کادر فنی و بازیکنان فاکتور دیگری است که در موفقیت یک تیم تأثیرگذار است که این اتفاق امسال در استقلال رخ داده است. اینکه کادر مدیریتی و فنی باشگاه با هم همفکر هستند و همه برای موفقیت تیم تلاش می کنند یک عامل تعیین کننده برای موفقیت یک باشگاه به شمار می رود.یک مدیر هنگامی که باشگاه هایی مانند استقلال و پرسپولیس را به دست می گیرد باید به این نکته توجه داشته باشد که این تیم ها مردمی هستند و به همین دلیل باید پارامترهای مهمی را در آن رعایت کرد.کسانی که به عنوان مدیر چنین باشگاه هایی انتخاب می شوند باید افراد حرفه ای باشند و با مدیریت ورزشی و باشگاه داری به خوبی آشنا باشند.

وی تصریح کرد: همه مربیان باشگاهی در جهان که در لیگ های معتبر جهان مانند لیگ برتر انگلیس، اسپانیا و ایتالیا مربی گری می کنند، دارای آزمون و خطا هستند. هیچ مربی در جهان وجود ندارد که کامل باشد و اشتباه نکند. این وضعیت درباره آقای مجیدی در استقلال نیز وجود دارد.این نکته را نیز باید در نظر گرفت که لیگ های مختلف  با هم متفاوت هستند  شرایط خاص خود را دارند. در چنین شرایطی استقلال در سال جاری علی رغم اینکه در برخی مقاطع دارای فراز و نشیب بود اما در نهایت به خوبی موفق شد خود را در صدر جدول نگه دارد که این موضوع یک عامل موثر در موفقیت این تیم قلمداد می شود.

مهاجم پیشین آبی پوشان، درباره اینکه برخی عنوان می کنند تیم پرسپولیس در سال جاری ناکام بوده است خاطرنشان کرد: من معتقدم پرسپولیس در سال جاری ناکام نبوده است. نمی توان نام این را ناکامی گذاشت.در همه کشورهای جهان مانند لیگ برتر انگلیس و یا اسپانیا تیم های پرطرفدار قهرمان می شوند و هواداران این تیم ها از آنها انتظار قهرمانی دارند. هنگامی که یک تیم چند سال پشت سر هم به قهرمانی می رسد به صورت طبیعی هواداران این تیم انتظار قهرمانی از این تیم دارند.این وضعیت درباره پرسپولییس نیز رخ داده است و این تنها انتظاری بوده که هوداران از این تیم داشته اند.این نکته را نیز باید در نظر گرفت که نسل فوتبالی پرسپولیس در سال جاری تغییر کرد و بسیاری از بازیکنان کلیدی این تیم جدا شدند.به همین دلیل نمی توان نام این وضعیت را ناکامی گذاشت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار